Ga naar de inhoud

10x redenen waarom bureau Opklopper van Shopify houdt

In een eerdere blogpost heb ik het gehad over een nieuw webdesign Bureau in Amsterdam waar ik regelmatig mee samenwerk.

Oorspronkelijk was dit een bureau dat zich focuste op webdesign en online marketing, de afgelopen jaren zijn ze zo enthousiast geworden over Shopify dat ze zich hier nu in specialiseren. Opklopper is een van de snelst groeiende Shopify bureau in Amsterdam.

Zelf heb ik niet genoeg ervaring met dit systeem, daarom was ik benieuwd waarom bureau Opklopper zo geïnteresseerd is in dit e-commerce platform. Simon Albers van bureau Opklopper deelt in deze blogpost de top 10 redenen waarom bureau Opklopper van Shopify houdt. 

Opklopper’s top 10 redenen om van Shopify te houden

  1. Gebruiksvriendelijk en eenvoudig te beginnen

In vergelijking met andere e-commerce platforms bouw je via Shopify snel een website. Dankzij het ingebouwde drag-and-drop systeem pas je eenvoudig kleuren, lettertypes en afbeeldingen aan, zonder dat hier development skills aan te pas komen. Daarnaast beschikt het platform over een eenvoudig maar uitgebreid dashboard, waarin je verkopen, bestellingen en conversiepercentages op de voet volgt.

  1. Een veilig en betrouwbaar platform

Shopify is een veilig en betrouwbaar platform en verzorgt uitgebreid serveronderhoud en upgrades. Ook beheren ze eventuele uitvaltijd en pieken in het verkeer.

Het is daarnaast eenvoudig om SSL-certificaten in te schakelen, zodat alle gegevens worden versleuteld en via een beveiligde verbinding worden doorgegeven. Een ander voordeel is dat Shopify de PCI-compliance regelt. Dit is belangrijk bij het veilig bewaren van kaart- en transactiegegevens van creditcards.

  1. Integratie met social media

In het digitale landschap waarin we ons bevinden, is social media onmisbaar voor een goede webshop. Shopify maakt daarom verschillende geïntegreerde functies voor social media mogelijk. Naast een ingebouwde Instagram feed, zijn er nog een tal van andere social media apps die je kunt koppelen aan de Shopify site. Een goed voorbeeld hiervan is de Facebook productfeed app van Flexify. Hiermee kun je de productfeed van je website uploaden naar Facebook.

  1. Mobielvriendelijk

We leven in een mobile first wereld, waarin steeds meer mensen ervoor kiezen om op hun smartphone te browsen in plaats van via hun desktop. Gelukkig is Shopify uitgebreid uitgerust voor mobiele gebruikers. Dankzij een flexibel ontwerp, werken de Shopify sites op ieder type apparaat. Het bouwen van responsive thema’s voor op mobiel is daarmee verleden tijd. Dit is wel nog steeds nodig op platforms als Magento en WooCommerce.

  1. Ingebouwde SEO-tools

Bureau Opklopper weet als geen ander hoe belangrijk Search Engine Optimization (SEO) is. Shopify biedt ingebouwde SEO-tools aan, waarmee je de website optimaliseert op het gebied van vindbaarheid. Sommige onderdelen worden zelfs automatisch geregeld, zoals de automatisch gegenereerde canonical tags. Deze tags worden aan pagina’s met dubbele content toegevoegd, zodat de zoekmachine deze niet beide vertoont. Daarnaast genereert Shopify robots.txt- en sitemap.xml bestanden.

Een ander voordeel is dat je aan Shopify, in tegenstelling tot veel andere platforms, geen SEO plug-in aan de site hoeft toe te voegen. Dankzij een ingebouwde functie van Shopify, bewerk je metatitels, metabeschrijvingen, URL’s, alt-tekst van afbeeldingen en meer.

  1. Met Shopify verlaag je het aantal verlaten winkelmandjes

Wist je dat meer dan 80% van de gebruikers hun winkelmandje verlaat bij het afrekenen? Shopify verlaagt dit aantal door de verlaten winkelmandjes actief bij te houden. Hierdoor kun je adequaat reageren en potentiële klanten een vriendelijke herinneringsmail sturen, om ze zo te stimuleren terug te keren en hun aankoop alsnog af te ronden.

  1. Gebruik Shopify ook onderweg

Als webshop eigenaar wil je bestellingen altijd kunnen beheren. Shopify beschikt daarom over een mobiele app, zodat je ook onderweg in de website kunt. Het is niet mogelijk om het webdesign via de app aan te passen, maar je kunt wel nieuwe producten uploaden, bestellingen verwerken en reageren op realtime verzoeken.

  1. Breed scala aan thema’s

Shopify beschikt over een groot aantal diverse thema’s voor je webdesign. Je kunt een thema kiezen op basis van de producten die je verkoopt of op basis van de huisstijl. Alle thema’s van Shopify zijn modern, professioneel, responsief en beschikken over een zeer hoge compatibiliteit.

  1. Meerdere betalingsmethodes

Flexibiliteit staat bij Shopify voorop. Ze werken daarom met meer dan 100 providers over de hele wereld. Klanten bepalen zelf waarmee ze betalen. Naast de standaard opties, is het ook mogelijk om met de nieuwste betalingsmethodes te betalen, zoals Klarna, Apple Pay en Google Pay.

  1. 24/7 bereikbare klantenservice

Shopify biedt 24 uur per dag klantenservice aan via telefoon, e-mail en een live chatbox. Het team van Shopify is altijd in staat geweest om problemen snel voor ons op te lossen.

Shopify bureau in Amsterdam

Ben je door de bovenstaande 10 redenen nieuwsgierig geworden naar wat Shopify voor jou kan doen? Bureau Opklopper is een Shopify bureau met een missie: Onze missie is simpel: het web moet minder saai zijn en webshops moeten onthouden worden! 

Ons team van Shopify experts hebben jarenlange ervaring op het gebied van strategie, design, ontwikkeling en marketing. 

Dit heeft ertoe geleid dat we inmiddels meer dan 1000 websites, webshops en platforms hebben gelanceerd. Je kan hier alles lezen over de Shopify diensten van bureau Opklopper.

Gepubliceerd inblogmarketingweb development

Wees de eerste om te reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *