Mooie kunst verkoopt zichzelf! Althans zo zou het moeten zijn, vindt Fox Luck, het nieuwe platform voor kunstenaars dat zich op zaterdag 3 januari presenteert aan het publiek. Op www.foxluck.com krijgen kunstenaars een gloednieuwe etalage aangeboden om hun werk te laten zien en te verkopen door middel van een loterij. Vraag en aanbod bij elkaar gebracht in een modern jasje en daarmee is er een nieuw promotie- en verdienmodel voor kunstenaars geboren.
Met het platform wilt Fox Luck vraag en aanbod dichter bij elkaar brengen voor zowel de makers als de kopers in de vorm van een loterij. Het gaat dan om het aanbieden van kunst in de breedste zin van het woord, dus niet alleen kunstwerken maar ook optredens, workshops en lessen.
Een grote diversiteit aan kunstwerken centraal plaatsen en zichtbaar maken voor een breed publiek, dat is waar Fox Luck op inzet. Kunstenaars bieden hun werk normaal gesproken aan via galeries of webwinkels. Helaas lopen vraag en aanbod elkaar daar vaak mis, vanwege de grote diversiteit aan plekken waar de verschillende kunstvormen wordt aangeboden. Fox Luck brengt dit samen met als doel kunst weer de plek te geven die het verdient: in het midden van de samenleving.
Het verkopen van kunstwerken via een loterij is bedacht door oprichter Simon Albers, die door zijn achtergrond en ervaring, het promoten van kunstwerken door zijn aderen heeft stromen.
UPDATE april 2015: Inmiddels is de website van Fox Luck vanwege diverse redenen weer offline.
Wees de eerste om te reageren