Ga naar de inhoud

Fox Luck gelanceerd!

Mooie kunst verkoopt zichzelf! Althans zo zou het moeten zijn, vindt Fox Luck, het nieuwe platform voor kunstenaars dat zich op zaterdag 3 januari presenteert aan het publiek. Op www.foxluck.com krijgen kunstenaars een gloednieuwe etalage aangeboden om hun werk te laten zien en te verkopen door middel van een loterij. Vraag en aanbod bij elkaar gebracht in een modern jasje en daarmee is er een nieuw promotie- en verdienmodel voor kunstenaars geboren.

Op een laagdrempelige manier kunstwerken presenteren aan een breder publiek voor een betaalbare prijs, dat is het doel dat Fox Luck voor ogen heeft met het platform. Fox Luck heeft deze vernieuwende aanpak in de vorm van een loterij gegoten, waarmee meer mensen tegelijk kans maken om een werk te bemachtigen voor slechts 1 euro. Hoe? Door het kopen van een lootje voor hun favoriete kunstwerk. Zijn er genoeg lootjes verkocht, dan wordt de winnaar gekozen door middel van een transparante loting.

Met het platform wilt Fox Luck vraag en aanbod dichter bij elkaar brengen voor zowel de makers als de kopers in de vorm van een loterij. Het gaat dan om het aanbieden van kunst in de breedste zin van het woord, dus niet alleen kunstwerken maar ook optredens, workshops en lessen.

Een grote diversiteit aan kunstwerken centraal plaatsen en zichtbaar maken voor een breed publiek, dat is waar Fox Luck op inzet. Kunstenaars bieden hun werk normaal gesproken aan via galeries of webwinkels. Helaas lopen vraag en aanbod elkaar daar vaak mis, vanwege de grote diversiteit aan plekken waar de verschillende kunstvormen wordt aangeboden. Fox Luck brengt dit samen met als doel kunst weer de plek te geven die het verdient: in het midden van de samenleving.

Het verkopen van kunstwerken via een loterij is bedacht door oprichter Simon Albers, die door zijn achtergrond en ervaring, het promoten van kunstwerken door zijn aderen heeft stromen.

UPDATE april 2015: Inmiddels is de website van Fox Luck vanwege diverse redenen weer offline.

Gepubliceerd inalgemeenblogmarketingsoftware ontwikkelingtech talkweb development

Wees de eerste om te reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *